A már elérhető történeti adatok:

Elérhető történeti adatok
Villamosok: 1, 1A, 2, 2A, 2V, 3, 3A, 3V, 4, 4A, 4É, 5, 5A, 5V, 6, 6A, 6É, 7, 7i, 8, 9, 9A

2013. november 6., szerda

Elkezdem...

Kedves Olvasóim!

Elkezdem írni ezt a blogot, végre.
Hogy miről fog szólni, gondolom sejthető a blog címéből. :)
Igen, igyekszem bemutatni a budapesti közösségi közlekedés alakulását, ha nem is feltétlenül a kezdetektől, de kb. az elmúlt 100 évre visszatekintve. Azt, hogy mi, hogyan és miért változott. Tény, hogy a "miért"-ekre sokszor igen nehéz választ találni, főleg ha akad egy-két olyan, amire valójában nincs is válasz...
Első körben a járatok történetét szándékozom bemutatni. Vannak olyan esetek, ahol sajnos eléggé hiányosak az adataim, máshol feltételezésekre kellett hagyatkoznom. Így ezúttal meg is kérném a tisztelt Olvasót, hogy ha valakinek pontosabb adata van, mint az általam leírt, nyugodtan jelezze, hogy lehessen pontosítani. És persze szívesen fogadok bárminemű észrevételt, javaslatot, kritikát, amit - akár még utólag is - be lehet építeni a témakörbe.
Fogjuk fel, mint egy kutatást, egy régészeti feltárást, ami alapján apró mozaikokból végül összeáll a teljes kép.
Terveim szerint naponta egy új bejegyzést szándékozok feltölteni. (Ha esetleg hosszabb szünet következne, az a mellékelt képek jogállásából fakad.)
Mint már említettem feljebb, először a járatok történetét igyekszem bemutatni, illetve azokat az adatokat, amelyeket sikerült összegyűjtenem; később események, évek alapján rendszerezném ezeket, hogy minél átfogóbb képet alkossunk. És persze hogy válaszokat találjunk a miértekre.
A száraz felsorolást megpróbálom képekkel illusztrálni, valamint térképes megjelenítéssel, hogy ne csak olvasható, de látható is legyen a változás.
Az adatokat különböző internetes fórumokról szedtem össze, majd ezeket gyúrtam egybe, ügyelve, hogy az ellentmondásokat minimalizálva tálaljam.
Bízom benne, hogy akit érdekel e téma, talál benne magának ha nem is újdonságot, de pár érdekességet, és elnyeri az oldal az Olvasó tetszését...

No, akkor vágjunk is bele... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése