A budapesti 7 és 7i villamosok története |
1900-as évek eleje
Elindul
egy körforgalmi jellegű városi villamosvasút viszonylat:
Óbudai
kocsiszín – Kálvin tér
Útvonala:
Óbudai kocsiszín - Lajos utca - Margit híd - Kiskörút
- Ferenc József (ma Szabadság) híd - Budai Duna-part – Lajos utca – Óbudai
kocsiszín
Vele ellenkező irányban másik viszonylat járt.
1910.01.15.
Bevezetik
a viszonylatszámozást a villamos vonalakon. Ez a járat kapta a 7-es jelzést.
Vele ellenkező irányban járt a 9-es.
1910-es évek
Rövidebb
útvonalon jár a 7-es villamos:
Óbudai kocsiszín – Nyugati pályaudvar
1918.
Hosszabb
a 7-es
villamos útvonala:
Óbuda, Vörösvári út – Boráros tér
1934.
Visszarövidítik
a 7-es
villamos útvonalát:
Óbuda, Vörösvári út – Nyugati pályaudvar
1944.11.04. (bizonytalan
dátum)
Megszűnik
a 7-es
villamos.
Valószínűleg
a Margit híd idő előtti felrobbantása miatt.
1946.08.20.
Ismét
közlekedik a 7-es villamos:
Batthyány tér – Zsigmond tér
A 72A jelzésű villamos átszámozásával jött
létre.
1946.11.17.
Hosszabbodik
és módosul a 7-es villamos útvonala:
Óbuda, Fő tér – Déli pályaudvar
Útvonala:
Óbuda, Fő tér - Lajos utca - Mártírok útja (ma Margit
körút) - Déli pályaudvar
1948.
Megszűnik a 7-es villamos.
1950-es évek első
fele
Ismét jár a 7-es villamos:
Margit híd – Óbudai kocsiszín
A villamos a Bécsi úton közlekedett.
1958.07.07.
Rövidebb útvonala lesz a 7-es villamosnak:
Margit híd – Margit Kórház
1961.06.05.
Megszűnik a 7-es villamos.
1967.
Új villamosjárat indul 7i jelzéssel:
Rákospalota, Kossuth utca – Újpest, Fóti
út
A járat az R jelzésű
villamos átszámozásával jött létre.
1971.
Megszűnik a 7i jelzésű villamos viszonylat.
Kapcsolódó
járattörténeti oldalak:
Villamos:
9, 72A, R
Kérném, hogy akinek több adata van a járatról, jelezze, hogy minél pontosabban megismerhessük a viszonylat történetét.
VálaszTörlésKöszönöm.